تحولات لبنان و فلسطین

۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۲
کد خبر: 828281

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با ما اظهار می‌کند: مناسب‌سازی مدرسه‌های قدیمی برای دانش آموزان دچار اختلال طیف اوتیسم هنوز آغاز نشده اما جزو برنامه‌های سازمان است.

کمبود معلم رابط در ۲۰ هزار مدرسه استثنایی

اسماعیل برقی، یکی از مشکلات سازمان آموزش و پرورش استثنایی را کمبود معلم رابط بیان می‌کند و می‌گوید: در واقع معلم رابط نه تنها برای این گروه بلکه برای همه گروه‌های استثنایی که در مدارس تلفیقی فراگیر تحصیل می‌کنند کم داریم؛ دلایل این موضوع هم همان مشکل کمبود معلم در مدارس عادی است؛ البته با این تفاوت که وقتی معلمان ما بازنشسته می‌شوند کمتر به فعالیتشان در این حوزه ادامه می‌دهند ضمن اینکه سختی کار آموزش کودکان استثنایی موجب می‌شود آمار ورودی معلمان به این حوزه کمتر باشد. با وجود این در استان‌ها اولویت رؤسای آموزش و پرورش این است که معلم رابط برای بچه‌های اوتیسم باشد چون می‌دانند این کودکان مسائل خاصی دارند. اما منکر این نمی‌شویم که معلم رابط کم داریم.وی در خصوص برخوردار نبودن بسیاری از معلمان از دانش و تخصص لازم در مواجهه با دانش‌آموزان طیف یاد شده هم می‌گوید: از سال گذشته آموزش معلمان مدارس عادی یا پذیرا را آغاز کردیم و همان محتوایی را که برای معلمان چند مهارتی خود ارائه می‌دهیم مثل آموزش زبان اشاره و... به معلمان پذیرا هم ارائه می‌دهیم. البته چون ۲۰هزار مدرسه پذیرا داریم برنامه ارائه آموزش محتوایی را به صورت زمان‌بندی شده اجرا می‌کنیم.

خبرنگار: مصدق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.